Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkušenosti vícejazyčných rodin se speciálně-pedagogickou péči
Zayats, Inna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato práce si klade za cíl pojmenovat specifika vícejazyčných rodin s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami a přiblížit jejich zkušeností v oblasti speciálně pedagogické péče v ČR. Praktické části (5) v kvalitativním duchu, jež je věnována jednotlivým kazuistikám, rozhovorům s rodiči a diskusi, předchází teoretické pojednání. Jeho cílem je (1) v základních obrysech představit problematiku osvojování jazyka dítětem a seznámit čtenáře s pojmy vícejazyčnost, posléze vícejazyčný, cizinec a dítě s odlišným mateřským jazykem tak, jak jej chápe český vzdělávací systém, pakliže jich užívá. Dále nelze opomenout (2) vymezení rodiny v sociologickém kontextu s následným vhledem do rodin vícejazyčných a organizací, které se věnují jejich podpoře. Třetí kapitola krátce osvětlí (3) příznačnost Libereckého kraje, ve kterém byl výzkum proveden. Teoretickou část pak uzavírá kapitola (4) věnující se speciálně pedagogické péči vícejazyčných dětí na území Libereckého kraje. KLÍČOVÁ SLOVA vícejazyčné děti, děti s OMJ, rodina, speciálně pedagogická péče, spolupráce s rodiči, podpora
Rodiče v mateřské škole
MACHOVCOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce má přispět k vyzkoušení méně tradičních způsobů spolupráce s rodiči v mateřské škole a k ulehčení adaptace nejmladších dětí v mateřské škole. Cílem práce je připravit v prostředí mateřské školy čtyři setkání třídních pedagogů, dětí a jejich rodičů. Primární cíl těchto setkání se týká upevnění vztahů mezi všemi zúčastněnými při společném aktivním prožití času, podpory adaptace dětí a možnosti rodičů blíže nahlédnout do způsobu vzdělávání v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na vývojovou charakteristiku dítěte v období staršího batolecího a mladšího předškolního věku (od 2 do 4 let), význam rodiny pro dítě a vstup do mateřské školy a adaptaci na její prostředí, význam osobnosti učitelky v procesu adaptace, význam mateřské školy v rozvoji dítěte, spolupráci s rodiči a vhodné metody a formy vzdělávání nejmladších dětí včetně využití knihy a prožitkového učení. V rámci praktické části je zpracován program společných setkání, který byl realizován v mateřské škole a evaluován. V evaluaci je využita metoda pozorování a rozhovor s dětmi a rodiči.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.